donderdag 13 oktober 2016


Ik zal mezelf hieronder kort introduceren:
Ik ben Danielle Schokker en vanuit mijn bedrijf Danielle Inspireert wil ik mensen verbinden met elkaar. Niet te denken vanuit restricties maar te denken vanuit medemenselijkheid.
Juist culturen en andere inzichten gebruiken om elkaar te verrijken en te versterken. Dat doe ik o.a. door voordrachten te geven waarbij teksten worden omlijst door toegankelijke gedichten, gespreksleider te zijn, blogs, vlogs, workshops en advies op maat te geven. Voor meer informatie of om contact op te nemen kijk op www.danielleinspireert.nl
Vanaf december zal ik 1x per 2 maanden een blog schrijven voor: ‘De Maatschappij’. Dit onafhankelijke netwerk inspireert mij enorm want ik geloof erin dat samenwerking voor de mooiste resultaten kan zorgen. Ik hoop jullie allen te inspireren!
Hernieuwde focus
De decembermaand is voor velen een gezellige maand. Samen met de familie bij de verwarming of open haard warme chocolademelk drinken. Bordspelletjes spelen. Een moment om het jaar te overzien. Maar je kunt ook eenzaam zijn omdat juist rond de feestdagen dierbaren die er niet meer zijn, extra worden gemist. Een maand die gericht is op familie en samenzijn kan voor iemand die op zichzelf staat, extra confronterend en onprettig zijn. Je eenzaam doen voelen. Kortom een maand waarbij er op privégebied veel gebeurt. Zakelijk kan het een onhandige maand zijn omdat er veel vrije dagen over zijn die kunnen worden opgenomen. Het kan echter ook weer prettig zijn omdat je lekker veel tijd hebt om met je dierbaren door te brengen. Voor velen is december ook een uitwerkmaand van het afgelopen jaar. Het is een maand van de statistieken. Het is ook een maand van goede voornemens of juist niet. Dingen die je vorig jaar hebt bedacht om te gaan doen maar is dat allemaal gelukt? Kortom zijn je wensen ingewilligd? Leef jij je droom?
Als kind heb je vaak de grootste dromen. De mooiste ideeën over wat je later wilt worden. Bijvoorbeeld brandweerman of juffrouw. Als je ouder wordt kun je beseffen dat het gedroomde beroep toch wat minder leuk is dan verwacht en verander jij je perspectief. Na de middelbare school wordt er een studiekeuze gemaakt. Soms gebaseerd op hetgeen de hele familie al generaties lang doet of een zaak die je gaat overnemen. Geld kan een overweging zijn maar ook intrinsieke motivatie; iets doen vanuit je hart. Na de studie zijn er meestal wel wensen over het gedroomde beroep. Je toekomstverwachting. Waar jij over 5 of 10 jaar wilt zijn. Wat je wilt bereiken. Weet jij nog wat jouw wensen waren na de studie? Wat je belangrijk vond en waar je wilde uitkomen?
Als we nu de focus leggen op jouw werk: hoeveel van jouw dagindeling is bewust gekozen en hoe groot is het gedeelte waarin je wordt geleefd? Dat je in de overleefstand staat om alles in je drukke leven te kunnen bolwerken? Is jouw werk nog wel wat je leuk vindt om te doen of bevind jij je op een positie waar jij je eigenlijk helemaal niet thuis voelt? Veel vragen die behoorlijk van belang zijn en bepalen hoe gelukkig jij in het leven staat. Als je nu heel eerlijk bent; waar word je gelukkig van? Waardoor gaat jouw hart zingen? Ik hoop oprecht dat al jullie harten de hele dag zingen maar de praktijk wijst uit dat dit helaas niet voor iedereen geldt. Geld kan een belangrijke factor zijn voor de keuzes die je maakt want een andere focus betekent niet altijd hetzelfde inkomen. Hoe belangrijk is geld voor jou? Zijn je dromen het waard om minder te verdienen? Compenseert je hart volgen je verminderde inkomsten? Dan is er nog de onzekere factor. Een andere focus maakt ook dat de routine die jarenlang opgebouwd is verdwijnt. De stabiele factor valt weg. Durf jij in het diepe te springen of is vertrouwdheid essentieel voor jouw gemoedsrust? Kortom wat vind jij belangrijk in jouw werk dat je nu nog mist?
Uitstellen is vaak de dooddoener waardoor er niets in beweging komt. Dat doe ik volgend jaar wel of nog één jaar en dan… Dan wat? Ik heb helaas in mijn omgeving meegemaakt dat het dan soms echt te laat kan zijn. De dood komt wanneer het komt. Onverwachts. Jonge mensen die gezond leven en sporten en toch met een hartaanval het aardse bestaan verlaten. Wil je daarop wachten? Je hebt alléén nu. Het kan eng zijn, vreselijk eng om ‘out of your comfort zone’ te opereren. Het resultaat is dan wel dat jij jouw hart hebt durven volgen. Het zal dan misschien niet altijd perfect gaan; je kunt tegenslag krijgen. Maar waar een visie is kan die worden bijgesteld om zo uiteindelijk dichter bij je droom uit te komen. Je hart te volgen zodat je hart ook daadwerkelijk zingt en je volgend jaar in december denkt;  ja ik ben dichter bij mijn ideale baan.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten