maandag 10 oktober 2011

Blog van Paul van Hooft, voorzitter van departement Utrecht


Een blog van de voorzitter van de voorbereidingscommissie van het landelijk Congres: De Maatschappij Connected ?! Zin en onzin van Social media! Geen idee of hier mensen op zitten te wachten, eerlijk gezegd. Toch wel boeiend te vernemen dat zich al 75 lezers hebben aangemeld: ik ga jullie niet teleurstellen! Mijn kinderen trouwens ook niet: plagen me al jaren om mijn 8 jaar oude Nokia telefoon en nu sprint ik ze allemaal voorbij met een blog: a small step for mankind, a giant step for me!
Dat congres gaat super worden. We hebben goede sprekers  kunnen contacteren: Ben Woldring: jonge vent (26) die op zijn dertiende jaar met ”bellen.com” begon en nu met 25 man personeel acht websites beheert en daar vermoedelijk een behoorlijke cent aan verdient. Hoe doet die man dat? Ook wel leuk: als je hem gaat benaderen om spreker te worden krijg je met zijn vader te maken, die een soort impresario is voor zijn zoon!
Dan Martijn Aslander: eigenlijk moeilijk te beschrijven. Ik zag hem eerder op een congres voor coaches waar hij de uitsmijter was, net als op ons jaarcongres overigens. Wat me van toen is bijgebleven is de geweldige kracht van het geven. Niet geven niet om er iets voor terug te krijgen: echt belangeloos geven. En kijk eens wat je daar allemaal voor terugkrijgt. Bijzonder is bij Martijn de wijze waarop hij zich laat betalen: de klant zelf bepaalt wat hij waard is geweest. Bij mijn  oude bedrijf PWC noemden we dat “value billing” en dat vonden we behoorlijk eng. Martijn heeft overigens wel een indicatie gegeven wat zo’n beetje de ondergrens is…..
Voor de geïnteresseerden is onze dagvoorzitter een goede bekende: Herbert Blankesteijn. Wekelijkse gast bij BNR waar hij de nieuwste ontwikkelingen uit de doeken doet. Hij gaat aan het begin van het congres de klokken even gelijk zetten: wat zijn Social Media eigenlijk? Wat doen we er allemaal al mee en wat zijn de ontwikkelingen? In onze voorgesprekken was het me snel duidelijk: een top-voorzitter. Deskundig, hele goede ideeën over hoe je een zaal moet betrekken en ook nog buitengewoon aardig. Hij houdt niet van sprekers die langer dan een kwartier achter elkaar aan het praten zijn….Ben benieuwd hoe hij dat op een nette manier gaat regelen.
Zo’n blog is best lekker te schrijven merk ik. Heb ik daar twee weken tegenaan gekeken. Volgende keer iets meer over de break out sessies en over onze geweldige gastheer en hoofdsponsor Rabobank Nederland.
Intussen: meld je aan en stimuleer je maten in de departementen dit ook te doen. Zelfs voor niet-leden van de Maatschappij hebben we 150 plaatsen. Kost eigenlijk niks: 50,- € en dan krijg je een heel bijzonder Jaarcongres, een broodje vooraf en een borrel met dikke happen na. Hoe is het mogelijk?
Via de uitnodiging die je zaterdag 1 oktober kreeg kun je je letterlijk met 1 druk op de knop inschrijven. Via de website van de Maatschappij over een paar dagen ook. Goed gedaan secretariaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten