dinsdag 1 november 2011

Paul van Hooft, jaarcongres blog 2

Nog een paar dagen en dan hebben we ons jaarcongres over Social Media. Gek gevoel: maanden lang ben je met de organisatie bezig en dan plotseling staat het voor de deur. Geen paniek! De sprekers zijn allemaal geregeld en daar zijn we met de hele voorbereidingscommissie gewoon erg trots op.

Onze gastheer van de Rabobank Nederland is de heer Piet van Schijndel, lid van de Raad van Bestuur. Fantastisch dat de Rabo ons zo gul ontvangt: dat scheelt een slok op een borrel in onze begroting. Onze eigen voorzitter Dick Berlijn zal naast de rituele bezweringsformules ook een korte inhoudelijke bijdrage leveren. Na zijn krijgsmacht-loopbaan houdt Dick zich intensief bezig met beveiligingsaspecten in het bedrijfsleven en zit op deze wijze heel dicht tegen de IT aan. 
Ben Woldring gaat spetteren: jong, dynamisch en weet van de media een bron van inkomsten te maken: niet een keer maar vele malen. Spannend te horen hoe hij dat kunstje flikt.

Martijn Aslander…ik ben erg benieuwd. Ik heb hem eerder gehoord op een bijeenkomst van coaches. Daar was hij fabelachtig goed door zichzelf ook echt neer te zetten als exponent van een nieuwe cultuur. Hij is lastig te bereiken en het inhoudelijke voorgesprek moet ik nog met hem hebben. Gaat allemaal goed komen.

En dan hebben we nog onze drie break-out sessies gericht op de “gouden driehoek” van de Maatschappij: overheid, bedrijfsleven en kennisinstituten. Inzoomen op het gebruik en de effecten van Social Media in de verschillende sectoren. Onze dagvoorzitter Herbert Blankesteijn gaat, als we weer bij elkaar zijn met de microfoon rond om de resultaten op te halen.

We zitten nu in de fase dat we congresdeelnemers werven. De teller staat nu op 150. Dat is niet slecht als je dit vergelijkt met vorige jaren maar ik vind dat het er nog wel wat meer mogen zijn. Toch zonde als we een prachtig congres hebben in een zaal waar dik 350 mensen in kunnen en we zitten niet vol! Dus extra mailtjes naar de leden van de Maatschappij en naar onze eigen Utrechtse departementsleden (waarvan ik veel namen nog niet bij de inschrijvingen tegenkom). Verder twitterbombardementen en gewoon vriendjes opbellen. Zelf ben ik niet zo’n twitteraar en ik ben erg benieuwd wat de effecten zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten